AAA
Hold inn Ctrl tasten og bruk + og - til å zoome inn og ut. På Mac må du bruke Cmd istedenfor Ctrl.

Navn på aktør

  • By-/ stedsutvikling
  • Areal og transport
  • Fjern alle

Her kan dere skrive informasjon om dere selv.

Les mer

NAL_liggende_RGB_pos

Innholdet er hentet fra NALs prosjektdatabase og har blitt til som et samarbeid mellom NAL, Husbanken, Enova, Treteknisk Institutt, Futurebuilt, Framtidens bygg og byene Framtiden byer.

Dersom du har forslag til forbildeprosjektet, ta kontakt med Norske arkitekters landsforbund.

Les mer
  • Vindmøllebakken24.04.16

    Vindmøllebakken

    Vindmøllebakken er et nytt miljøvennlig bykvartal i Østre bydel i Stavanger. Intensjonen er å bygge med prefabrikkerte treelementer med trefiberisolasjon.
  • Illustrasjon 3D

    Brøset

    På Brøset, 4 km. utenfor Trondheim sentrum, skal det utvikles en ny bydel for ca 3 500 innbyggere. Den tallfestede visjonen for Brøset - mindre enn 3 tonn CO2-utslipp per innbygger per år - er satt ut fra de nasjonale målsettingene om reduksjon av klimagassutslipp.
  • 1310 Sandesund-Greaker_omradeoversikt

    Kommunedelplan Sandesund-Greåker

    En ny kommunedelplan for Sandesund-Greåker skal utarbeides som et solid fundament for å legge til rette for en bærekraftig utvikling av området gjennom overordnet planlegging av infrastruktur og bebyggelse. Prosjektet skal være et forbilde på en kommunal planprosess og fange opp framtidige prosjekter.
  • 1410 Veumbekken på Trosvikstranda

    Floa

    Floaområdet ligger i utkanten av eksisterende bysentrum i Fredrikstad og har potensial til å bli en naturlig sentrumsutvidelse. Utviklingen av området er delt inn i to faser, og består av en kortsiktig og en langsiktig del. Delområdet Trosvikstranda er definert som sentrumsformål i Kommunedelplan for Fredrikstad byområde 2011-2023 og er det første området som skal transformeres.
  • 1310 SKANSKA_Bjørndalen_fremtidens_bydel_-_info[2]_Side_03

    Bjørndalen

    Bjørndalen er valgt som Framtidens bydel i Kristiansand og er et nytt, større utbyggingsområde øst for sentrum med et sammensatt program av bolig, næring og offentlige institusjoner. Prosjektet har satt seg høye ambisjoner i forhold til å oppnå redusert klimagassutslipp på områdenivå og vil strekke seg lang i å utvikle nye arkitektoniske og tekniske løsninger for å nå dette målet.
  • 1-Flyfoto 1935

    Områdeprosjekt Indre Arna

    Det tar 10 minutter med tog og 25 minutter med bil mellom Indre Arna og Bergen sentrum. Dette er derfor et fint sted å legge boliger og arbeidsplasser som kan avlaste Bergen sentrum. Men jernbanens plassering skaper utfordringer for utviklingen av bydelssenteret.
  • IMG_7320_edited-1

    Bybanen i Bergen

    Effektiv, miljøvennlig og tilgjengelig transportmiddel.