Byggesaksbehandlere
Plan- og bygningsetaten, Bergen kommune, Bergen
Søknadsfrist: 14. mai 2023
Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
Byggesaksavdelingen består av til sammen 35 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon som gjelder plan- og bygningsloven.
Vi søker engasjerte medarbeidere med interesse for byutvikling. Stillingene vil by på mange interessante utfordringer innen byggesakssaksbehandling, veiledning og samarbeide med andre fagmiljøer.
Arbeidsoppgaver
Behandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven, veiledning og oppfølging av kunder
Samarbeid og kompetanseutveksling med etatens øvrige fagavdelinger og andre etater i kommunen
Kvalifikasjoner
Relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå. Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
Ønskelig med erfaring fra byggesaksbehandling og god kjennskap til plan- og bygningsloven, byggesaksforskriften og byggteknisk forskrift
Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
Ønskelig med kjennskap til kartsystemer
Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystem
Personlige egenskaper
Motivert til å jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø
Nysgjerrig på bærekraftig arkitektur og byutvikling.
God formidlings- og samarbeidsevne i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter
Løsningsorientert og målrettet
Strukturert
Du er fleksibel og villig til å ta i et tak når det trengs
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler
Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor/fjernarbeid
Fleksibel arbeidstid
Spennende oppgaver innenfor et interessant og utfordrende fagområde hvor vi forholder oss til byggebransjens små og store aktører
Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
Søknadsfrist: 14.05.2023
SØK HER
Kontaktinformasjon
Sylvi Søvik Wathne
Avdelingsleder, Byggesak
Mobil 409 10 771
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Webcruiter-ID: 4654481333