– Vi ser en tydelig trend i at leserne ønsker mer videoinnhold i nyhetsbildet. Med Heim TVs styrke som nisjekanal og Nettavisens rekkevidde, har vi en unik mulighet til å ta lederposisjonen innen boliginnhold i Norge. Vår ambisjon er å gjøre Nettavisen Heim til den naturlige destinasjonen for alle som er interessert i bolig, eiendom, interiør og design, sier Trond Valle, daglig leder i Heim TV, i en pressemelding fra kanalen.
I meldingen heter det at Norge er blant verdens mest boliginteresserte land, der 82 prosent av befolkningen eier sin egen bolig, hver femte nordmann har tilgang på hytte, og der det investeres årlig over 100 milliarder kroner i oppussing.
«Med en kort sommersesong og kalde vintre tilbringer vi mye tid innendørs – noe som gjenspeiler seg i den store interessen for bolig, interiør og design», skriver kanalen.
– Sammen med Heim TV bygger vi et solid tilbud for boliginteresserte nordmenn. Med Nettavisen Heim styrker vi både journalistikken og produksjon av video innhold, og gir leserne et komplett nyhets- og underholdningstilbud. Samarbeidet med Heim TV gjør at vi kan levere både kvalitet og bredde på en helt ny måte, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen.
Av Redaksjonen