Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

1. Generelt

Arkitektur er en del av Norske arkitekters landsforbund organisasjons nr. 844 146 302, Josefines gate 34, 0351 Oslo. Vi følger norsk angrefristlov og forbrukerkjøpsloven.

1.1. Mindreårige, det vil si personer under 18 år, har ikke rett til å bestille abonnement fra Arkitektur.

1.2. Bladabonnement som formidles via Arkitektur abonnementservice er løpende og løper til det blir sagt opp. Arkitektur utgis seks ganger i året.

Pris på abonnementet justeres 1. januar hvert år. Se nettside for gjeldene abonnementspriser.

1.3. Arkitektur formidler abonnement i Norge og utenfor Norge.

 

2. Betaling

2.1. Vipps: Arkitektur tilbyr Vipps som betalingsløsning med fast betaling av abonnementet.

2.2. Betaling med faktura: Ved bestilling av bladabonnement med betalingsmåte faktura. Faktura sendes ut og betales i forbindelse med oppstart av abonnementet. Forsendelsen av fakturaen skjer til registrert e-post eller på EHF til bedrift.                            

2.3. Spørsmål som gjelder fakturaer sendes til abonnement@arkitektur.no

 

3. Angrerett

3.1. Angrerett ved kjøp av Arkitektur er 14 dager i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Det innebærer at du som forbruker har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra dagen du tok imot varen, dvs. dagen det første bladeksemplaret ble levert.

3.2. Hvis du tegner et digitalt abonnement via Arkitektur, gjelder angreretten 14 dager fra kjøpstidspunktet.

3.3. Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for avtaler eller bestillinger som gjelder en enkeltutgivelse av et Arkitektur.

3.4. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, melder du fra om det omgående via e-post til abonnement@arkitektur.no. En slik melding må imidlertid sendes snarest og innen 14 dager etter at du mottok første blad, og inneholde ditt navn, adresse, ordrenummer og kontonummer for eventuell tilbakebetaling. Produktet må videre være i samme tilstand som da det ble mottatt for at angreretten skal gjelde. Du må selv betale porto for retur.

3.5. Returen må være oss i hende senest 14 dager etter at vår kundeservice mottok meldingen iht. punkt 3.4 ovenfor. Når returen er oss i hende, vil det registreres en tilbakebetaling til deg som kunde så snart som mulig, imidlertid senest 10 dager etter at returen kom frem til oss.

 

4. Reklamasjon på et bladabonnement

4.1. Hvis et Arkitektur som du har bestilt er ødelagt eller defekt når det leveres, bør du kontakte vår kundeservice raskest mulig på e-post abonnement@arkitektur.no.

En reklamasjon må gjøres innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget at varen er ødelagt eller defekt. En klage som fremmes innen to måneder, regnes alltid som at det ble gjort innen rimelig tid.

4.2. Arkitektur står for returkostnaden ved en godkjent reklamasjon.

4.3. Arkitektur vil i første rekke tilby kunden nytt blad av samme utgave som erstatning.

 

5. Levering av et bladabonnement

5.1. Levering av Arkitektur se utgivelsesplanen for gjeldene år. Ut ifra datoen på ordrebekreftelsen vil du se hvilken dato som er nærmest iht. utgivelsesplanen mottaker dato.

Hvis et bestilt abonnement ikke leveres til deg iht. ordrebekreftelsen, skal du henvende deg til Arkitektur på e-post til abonnement@arkitektur.no

5.2. Du er selv ansvarlig for å kontrollere at opplysningene i ordrebekreftelsen er korrekte. Tenk på at mottakerens navn skal komme frem på leveringsadressen som er angitt i ordrebekreftelsen.

5.3. Dersom du vil endre abonnementsadressen, skal du henvende deg til Arkitektur på e-post til abonnement@arkitektur.no.